لیپوساکشن

حذف انبوه چربی در قسمتهای مختلف بدن میتواند،عملی سخت و وقتگیر باشد.رژیمها و ورزش با وجود کاهش وزن ممکن استبه آسانی چربیها را از محل مورد نظر شما حذف نکنند.در این موارد درمان لیپوساکشن و سایر روشهای زیبایی میتواند به شما کمک کند.
در مواردی حتی بچه های 12 ساله نیز تحت درمان لیپوساکشن قرار گرفتهاند.مواردی مانند غبغب،سینه و باسن ممکن استدر روحیه و اعتماد به نفس افراد بسیار تاثیر گذار باشد.
در بزرگسالان بیشتر تناسب اندام مهم است و این عمل بیشتر از شکم سینه و باسن انجام میگیرد.
قبل از درمان باید در نظر داشتکه لیپوساکشن و درمانهای مشابه حجم چربی را برطرف میکنند ولی توانایی سفت کردن پوست را ندارند.قبل از درمان حتما باید با دکتر متخصص در این مورد مشورت شود .

نکات مهمی که قبل از عمل حذف چربی لیپوساکشن و سایر عمل های مشابه مانند هایفو باید در نظر داشت :

1- این درمانها عمل کاهش وزن نیستند
2- نمی توانند ترک های پوست و علایم سلولیت را بر طرف کنند
کاندیدهای ایده آل لیپوساکشن تقریبا در وزن و تناسب اندام نرمال هستند و فقط می خواهند شکل بدن خود را بهبود ببخشند.

چه کسانی مناسب لیپوساکشن نیستند ؟

1- بیماران مبتلا به دیابت و فشار یا موارد مشابه .
2- بیماران مبتلا به ضعف سیستم ایمنی
3- بیماران قلبی ریوی
4- بیمارانی که به تازگی عمل دیگری داشته اند

انواع لیپوساکشن

روشهای متنوعی برای لیپوساکشن وجود دارند که جراح میتواند با آنها چربیها را حذف کند.دو دستهی کلی تقسیم بندی میشوند.
1- روش دستی
2- لیپوساکشن با لیزر

لیپو ساکشن دستی

لیپو ساکشن سنتی :

در این روش دکتر از وسیلهای به اسم کانولا که به پمپ قدرتمندی متصل است،استفاده میکند.پس از ایجاد برشی کوچک برروی پوست دکتر با حرکت دادن کانولا زیر پوست و تزریق مایعات در آن محل چربیها را شکسته و خارج میکند.با وجود اینکه این روش بی خطر نیست ولی در خارج کردن چربی موثر است و همچنان پر طرفدارترین روش لپو ساکشن حسوب میشود.

تامسنت لیپو ساکشن (لیپو ساکشن همراه با تزریق):

در روش تامسنت لیپو ساکشن دکتر محلولی شامل مایعات،نمک،لیدوکائینو آدرنالین را در چربیهای محل مورد نظر تزریق میکند.میزان محلول معمولا سه برابر حجم چربی حذف شده است.این مایع باعث پف کردن چربیها و ساده شدن حذف آنها می شود.این مایع باعث جمع شدن رگها و کاهش خطر خون ریزی میگردد.

سوپر وت لیپو ساکشن :

نوعی از تامسنت لیپو ساکشن است که مقدار مایع تزریق شده برابر با چربی حذف شده است.در این روش بی حسی عمومی نیز مورد نیاز است.

لیپو ساکشن اولتراسوند (لیپو سیور):

در این روش کانولا از خود امواج اولتراسوند ساطع میکند.امواج اولتراسوند چربیها را مایع کرده و حذف آنها سادهتر میشود،همچنین به طور همزمان پوست شکم سفتتر میشود.

لیپو ساکشن با لیزر

در این روش اشعهی لیزر چربیها را آزاد کرد و حذف آنها را سادهتر می کند.گرچه این روش نسبت به روش سنتی پر هزینهتر است،اما درد کمتری داشته و زمان بهبود نیز کمتر است.انواع لیپو ساکشن با لیزر شامل :
• کول لیپو
• اسلیم لیپو
• اسمارت لیپو

خطرات لیپو ساکشن :
خطرات احتمالی لیپو ساکشن شامل :

• عفونت
• حساسیت
• جای زخم
• سوختگی
• صدمه به اعصاب
• صدمه به اندام داخلی

تخصص و تجربه ی جراح همراه با سلامت عمومی بیمار می تواند از بسیاری از عوارش پیشگیری کند .

عوارض موقتی لیپو ساکشن :

• تورم
• سیاه شدگی
• احساس ناراحتی

درمانهای غیر جراحی لیپو ساکشن

اگر به دنبال راه بی خطر میگردید و از جراحی واهمه دارید ، روشهای جایگزینی برای شما وجود دارند .

امواج اولترا سوند (هایفو) :

بعضی از دکترها از امواج اولترا سوند برای شکستن چربی ها پیش از خارج کردن آنها کمک می گیرند . اما این امواج به تنهایی نیز قادر به کاهش چربی های هستند . دکتر دستگاه را بر روی موقعیت مورد نظر قرار داده و به آرامی سلولها را می شکند . روشهایی مانند لیپوسونیک حدود یک ساعت زمان می برند و نیازی به بی حسی و یا بستری شدن ندارند . چربی بعد از شکسته شدن دفع شده یا در سایر نقاط بدن جذب می گردد . البته تاثیر این روش به اندازه ی جراحی های لیپوساکشن نیست.

لیزر درمانی :

در این روش هیچ شکافی بر روی پوست ایجاد نمی گردد. دستگاه هایی مانند زرونا در زمانی حدود 20 دقیقه چربیها را شکسته و بدن شما آنها را دفع یا در قسمتهای دیگر بدن جذف میشوند.

رادیو فرکانسی : (ار اف کویتیشن )

این روش با گرم کردن چربی ها آنها را می شکند و چربی ها در نقاط دیگر بدن شده یا دفع می گردند.

سخن آخر

لیپو ساکشن و روشهای غیر جراحی مشابه بیشتر جهت شکل دهی و حذف چربی های سمجی هستند که با روشهای معمول و رژیم و ورزش حذف نمی شوند . این روش کاهش وزن چندانی نداشته و عوارض ناشی از چاقی مانند ترکهای سطح پوست را نمی تواند برطرف کند . ممکن است همزمان به درمانهای مکمل مانند عاملیت لیفت و سفت کردن پوست نیاز داشته باشد .
معمولا تا شش هفته ی بعد استفاده از گان یا باندهایی که بر روی محل درمان فشار بیاورند باعث جلوگیری از بازگشت و جذب چربی در محل قبلی می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.