آنچه شما باید در مورد PRP پلاسمای غنی از پلاکت بدانید

آنچه شما باید در مورد پلاسما PRP بدانید

پلاسمای غنی از پلاکت باعث ایجاد عناوین شده است ، غالباً به این دلیل که از طرف ورزشکاران نخبه حمایت می شود تا به آنها در بهبودی از آسیب کمک کند.
در حال حاضر برخی از پزشکان به دلایل مختلف از پلاسمای غنی از پلاکت و یا تزریق PRP استفاده می کنند ، از تشویق رشد مو گرفته تا تقویت بافت نرم.

با این حال ، مطالعات تحقیقاتی به طور قطعی اثبات نکرده اند که PRP برای شرایطی که گزارش می شود از آن سود می برد ، کار می کند. در این مقاله ، ما نگاهی به پرونده برای PRP و هزینه های مربوط به آن داریم.

حقایق سریع در مورد پلاسمای غنی از پلاکت:
پزشکان از PRP برای تشویق بهبود و کاهش التهاب استفاده می کنند.
یک پزشک که PRP تزریق می کند ، ابتدا از شخص تحت درمان خون می گیرد.
طبق گفته های علمی آمریكایی ، هزینه تزریق PRP می تواند از 500 دلار تا 2000 دلار باشد.
عوارض جانبی می تواند شامل تهوع خفیف ، بیرون رفتن و سرگیجه باشد.
چگونه کار می کند؟
فردی که تزریق پلاسمای غنی از پلاکت را در زانوی خود دریافت می کند.
پلاسمای غنی از پلاکت از طریق تزریق انجام می شود.
پلاکت ها سلول های خونی هستند که نقش های زیادی در بدن دارند.

یکی این است که لخته شدن خون را ترویج کند تا فرد هنگام برش بیش از حد خون نگیرد.

نکته دیگر حاوی پروتئین هایی در خون است که به بهبود زخم ها کمک می کند.

محققان تصور می کنند که با تزریق مناطقی از التهاب یا آسیب بافتی با غلظت بالای پلاکت ها ، می تواند زخم ها را برای بهبودی ترغیب کند.

یک نمونه خون کوچک از فرد تحت درمان گرفته می شود و در سانتریفیوژ یا دستگاه مخصوص دیگری که با سرعت بالا می چرخد ​​، قرار می گیرد. این فرآیند پلاکت ها را از دیگر اجزای خون جدا می کند. سپس غلظت پلاکت ها به ناحیه بدن فرد تزریق می شود که نیاز به درمان دارد.

از آنجا که تزریق حاوی غلظت زیادی از پلاکت ها است ، که می تواند از 5 تا 10 برابر بیشتر از خون درمان نشده باشد ، پزشکان این تئوری را تصور می کنند که پلاکت ها باعث تسریع در بهبودی می شوند.

فواید آن چیست؟

برخی از نمونه های مناطق درمانی که از PRP استفاده شده است شامل موارد زیر است:

رشد مو
پزشکان PRP را در پوست سر تزریق کرده اند ، به عنوان روشی برای کاهش التهاب که می تواند به ریزش مو منجر شود.

ترمیم بافت
پلاسمای غنی از پلاکت برای جراحی پلاستیک.
پلاسمای غنی از پلاکت ممکن است در جراحی پلاستیک برای تقویت ترمیم بافت مورد استفاده قرار گیرد.
پزشکان ابتدا از PRP برای کمک به افراد در بهبودی پس از جراحی فک و پلاستیک استفاده کردند. نمونه هایی از بافت هایی که PRP در آنها استفاده شده است عبارتند از:

تاندون ها
رباط ها
عضلات
ریه ها می توانند زمان زیادی بکشند و درمان آن دشوار باشد ، که می تواند PRP را به عنوان گزینه ای جذاب برای برخی از کسانی که در این گروه از آسیب دیدگی تجربه کرده اند ، انتخاب کند.

کاهش التهاب
پزشکان از PRP برای کاهش التهاب ناشی از آرتروز استفاده کرده اند. این التهاب می تواند منجر به دردناک و سفت شدن مفاصل شود.

استفاده های دیگر
مطالعات تحقیقاتی در مورد PRP شامل موارد زیر است:

یکی از آنها در سال 2015 در مجله Stem Cells Translational Medicine منتشر شد که نشان می داد ، مردانی که تحت درمان PRP قرار می گیرند ، نسبت به مردانی که چنین کاری نکرده اند ، مو و تراکم قابل توجهی بیشتر دارند. با این حال ، این درمان فقط روی 20 نفر انجام شد ، بنابراین این یک مطالعه در مقیاس کوچک بود.
دیگری که در سال 2013 در مجله آمریکایی پزشکی ورزشی منتشر شد نشان داد که تزریق PRP در کاهش درد آرتروز زانو در مقایسه با تزریقات شور کمک می کند. باز هم ، این مطالعه از 78 شرکت کننده نمونه کمی برخوردار بود.
مقاله ای که در سال 2014 منتشر شد ، مجدداً در مجله آمریکایی پزشکی ورزشی ، نشان داد که 3 دور تزریق PRP باعث کاهش علائم در افراد مبتلا به تاندونوپاتی مزمن پاتلا می شود. محققان در این تحقیق از 28 ورزشکار استفاده کردند.
پزشکان همچنین در تلاشند تا از PRP برای بهبودی استخوان های شکسته استفاده کنند ، اما هنوز هیچ تحقیقی اثربخشی آن در این زمینه را اثبات نکرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.